Навчальна практика 5 клас


 Задачі здоров’язбережувального змісту для використання під час навчальної практики з математики у 5 класі

Розв’яжи задачу, барвисто оформи на окремому аркуші або в презентації, поясни, що цікавого в цій інформації для тебе. Фото або презентацію надійшли у Гугл клас ( на електрону пошту вчителя посилають учні, які не зареєстровані в класі ).


                    «Дев’ять десятих нашого  щастя залежить від здоров’я»
                                                                            Артур Шопенгауер

Здоров’я – не просто відсутність хвороби – це стан повного фізичного, психічного й соціального благополуччя людини. Досягти такого стану допомагає здоровий спосіб життя, який включає раціональне харчування, культуру руху, гігієну, творчу активність, повноцінне сімейне життя, високоморальне ставлення до людей і природи. Здоров’я на 30% залежить від оточуючих умов, на 15% - від спадковості, на 5% - від медицини і на 50% - від способу життя.
Нижче запропоновані тексти задач, складені за такими напрямками:
·       раціональне харчування;
·       заняття спортом;
які необхідно прочитати, обрати одну вирішити, барвисто оформи на окремому аркуші або презентації, поясни, що цікавого в цій інформації для тебе.
 Мета полягає в тому, щоб розширити у Вас здоров’язбережувальний світогляд, викликати інтерес до пізнання самого себе, бережливого ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.

1. Раціональне харчування



Для нормальної життєдіяльності організму людини і доброго засвоєння їжі людський організм повинен одержувати усі поживні речовини у певних співвідношеннях. Наприклад, нормальне співвідношення білків, жирів і вуглеводів має бути таким 1:1,1:4,1. Кожна з цих речовин має особливе значення для організму. Без білків неможливе життя, ріст і розвиток організму. Роль жирів у харчуванні визначається їх високою калорійністю та участю в процесах обміну. Вуглеводи є основною частиною харчового раціону. Вони – головне джерело енергії організму. Добова потреба людини в цих речовинах становить: білків – 85-90 г, жирів – 80-100 г, вуглеводів – 350-500 г на добу. Важливе місце в організмі людини належить вітамінам. Завдяки вітамінам підвищуються захисні функції організму, зберігається працездатність і міцне здоров’я.


1.1 Дії з натуральними числами


1.          Дитина за добу повинна вживати 100 г м’яса, 300 г молока, 500 г сиру. Побудувати діаграму, яка показує яку кількість тваринних продуктів повинна споживати дитина за добу.

2.           Підліток, споживаючи  їжу, за добу повинен вживати 300 г вуглеводів, білків у 100 разів менше, ніж вуглеводів, а жирів – на 8 г більше, ніж білків. Яка загальна кількість цих речовин  потрібна дитині?

3.           Дитина за добу повинна споживати  900 г продуктів тваринного походження, причому молока у 3 рази, сиру у 5 разів більше, ніж м’яса. Яку кількість кожного продукту повинен вживати за добу учень?

4.          Дитина протягом тижня споживає за нормою 1 кг крупи, а доросла людина в 3 рази більше. Підрахуйте, яку кількість крупи потрібно для вашої сім’ї на день? на тиждень? на  місяць?

5.          Скільки білків та вуглеводів потрібно людині на місяць, якщо добова потреба в цих речовинах - 100 г білків і 500 г вуглеводів?

6.          Для приготування гречаної каші на 1 кг крупи потрібно 6 стаканів води і 2 чайні  ложки солі. Скільки грамів води і солі треба взяти, щоб приготувати гречану кашу із 200 г крупи? (в одному стакані 250 г води, в одній чайній ложці – 10 г солі)?

7.           В 100 г чорної смородини міститься 300 мг вітаміну С. Це в 10 разів більше, ніж в 100 г апельсинів, у 15 разів більше, ніж в 100 г  лимонів. Скільки вітаміну С  міститься в 5 кг апельсинів і в 3 кг лимонів?

8.          1 л меду важить 1350 г. Яка маса меду в трилітровій банці?

2. Здоровий спосіб життя


2.1 Дії з натуральними числами


1.          Скільки ударів за добу зробить серце дорослої людини, якщо воно робить приблизно 70 ударів за хвилину?

2.          Людське серце перекачує за добу 8 т крові. Скільки тонн крові серце перекачує за місяць? За рік?

3.          Людина в стані спокою за 1 хв. поглинає 200 см2 кисню. Визначити  скільки кисню потрібно людині на 1 урок, добу?

2.2 Дії з дробовими числами

4.           Знайти масу повітря в класній кімнаті, якщо її розміри 12×8×4 м3, а маса 1 м3 становить1,25 кг.

5.          Для здоров’я учнів необхідно, щоб у класі на кожного учня припадало не менше, ніж 6 м3 повітря. Розміри класу 10×6×3,5 м3. Яка найбільша кількість учнів може знаходитися в класі?

6.          За 1 хв.  доросла людина робить у середньому 16 вдихів (видихів), і щоразу через її легені проходить близько 0,5 л повітря. Скільки повітря проходить через легені людини за 1хв? За 1 год? За 1 добу? Скільки кілограмів важить повітря, яке проходить через легені людини за добу, якщо 1л повітря важить 1,3г? відповідь округлити до одиниць.

7.          В спокійному стані людині потрібно 15 л кисню за 1 год, при читанні книги вголос кисню потрібно в 1,48 р. більше. Скільки кисню потрібно людині при читанні вголос? 

8.          Учені дослідили, що організм людини має в собі кисню  від загальної ваги, вуглець становить   решти ваги, азот і калій - нової остачі ваги, а на фосфор, хлор, сірку та інші речовини припадає остачі. Скільки названих речовин є в організмі людини, вага якої  72 кг?

9.          1 м3 кисню важить 1,43 кг. На 100 км пробігу автомобіль в середньому спалює  35 кг кисню. Який об’єм кисню потрібно для автомобіля?

10.      Згідно з санітарними нормами на 1 учня повинно припадати 6 м3 повітря. Класна кімната має розміри 8х6х3,5 м3. Чи може в класі знаходитися  30 учнів, не порушуючи санітарних норм?

11.      Серце людини робить 75 ударів за хвилину, щоразу виштовхує 175 см3 крові. Яких розмірів куб треба взяти, щоб вмістити кров, яку перекачає серце за добу?

2.3 Відсотки


12.      Тіло людини містить приблизно 64% води. Скільки кілограмів води в тілі людини, якщо її маса 40кг?

13.      Маса крові дорослої людини  становить у середньому 7,5% загальної її маси. Скільки крові має людина, якщо її маса 40 кг; 72кг; 100кг?

14.      Маса людини 70 кг, а вода становить 65% маси тіла. Втрата вологи на 10 – 12 % стає небезпечною для життя людини. Втрата якої кількості води стає небезпечною для людини?

2.4 Діаграми


15.      Середня тривалість життя українця - 68 років, американця – 74 роки, а
японця – 78. Побудувати стовпчасту діаграму.

3.    Заняття спортом

3.1   Дії з натуральними числами


1.    Вздовж бігової доріжки розставлені рівномірно  стовпи. Бігун пробіг від першого до 4-го стовпа за 12 хв. Через скільки хвилин від початку старту бігун буде біля 7-го  стовпа?

3.2   Дії з дробовими числами


2.    У змаганнях з бігу прийняли участь три хлопчики. Коля пробіг з швидкістю 6 м/с, Сашко - 20 м/с,  Андрій -  0,35 км/хв. Хто з них прибіг першим, а хто - останнім?


3.    На уроці фізкультури учні стали в шеренгу на відстані 0,5 м. Довжина шеренги 12 м. Скільки учнів прийшли на урок фізкультури?


4.    Спортсмен масою 80 кг підняв штангу масою 120 кг. У скільки разів маса штанги більша за масу  спортсмена?

3.3   Наближені обчислення


5.    Діаметр баскетбольного кільця 21 см. Чи вистачить  1 м металевого дроту для виготовлення кільця для гри в баскетбол?

3.4   Відсотки


6.    Турист подолав за три дні 22 кілометри. За перший день він пройшов 37,5% шляху, за другий день 2/5 остачі. Скільки кілометрів шляху подолав турист за 3 день?


1 коментар:

  1. Анонім16.12.20, 22:46

    выбачте але я все не зможу зробыти и витправыты бо я роблу на компютери

    ВідповістиВидалити